Gruby męski szalik w szarościach

...czyli jak uszczęśliwić mężczyznę. Podtytuł oczywiście przewrotny, bo powinien brzmieć "Jak uszczęśliwić mężczyznę na siłę".


Jakiś czas temu popełniłam ten oto szal na grubych drutach, z grubaśnej włóczki wełniano-akrylowej, której nazwy już nie pomnę, a której kolorystyka i jakość mnie urzekły. Dziergałam w przekonaniu, że dzieło piękne i przypadnie do gustu i szyi mojemu ówczesnemu narzeczonemu (obecnie Mężowi).

gruby męski szalik na drutach
gruby męski szalik na drutach

Przypadło, ale tylko do gustu. A potem popadło w głęboką szufladę, w której spoczywa do dziś, czekając chyba aż nasza kilkuletnia obecnie latorośl dorośnie do wieku, w którym rozchełstany unikalny szal liczy się w oczach dziewczyn bardziej niż "pogryziona" przez wełnę szyja. Na razie jesteśmy na etapie "Mamusiu, zrób mi sweterek z transformersami albo z Filemonem!"...



Wracając do mężowskiej szyi wytłumaczenie niecnego porzucenia daru jest proste. Mój Mężczyzna okazał się należeć - tu liczę na westchnienia głębokiego współczucia wszystkich dziewiarek - do grupy mężczyzn nie uznających szalików oraz - może poza stokiem narciarskim - czapek. Dramat. Prawda? Moje (jego?) szczęście, że chociaż lubi ręcznie robione swetry. Przykład męskiego swetra z alpaki macie tutaj.

szalik męski na drutach

szalik męski na drutach

męski szalik na drutach

męski szalik na drutach

robótki ręczne na drutach szalik męski

Szal jednak pokazuję, bo skoro już leżakuje i - jak wino - nabiera szlachetności, okaże się chociaż inspiracją dla jakiejś innej dziewiarki lub dziewiarza (?) / dziewiarka (?).

szalik na drutach dla mężczyzny
szalik na drutach dla mężczyzny


Jak zrobić taki szal?

Nic prostszego! Zużyłam 280 g włóczki. Robiłam na drutach nr 10. Wzór to szachownica (po 2 kwadraty), czyli robione na przemian: 11 oczek prawych i 11 o. lewych. Przerobić 15 rzędów i "zamienić miejscami" tzn. nad oczkami lewymi - prawe i odwrotnie i kolejne 15 rzędów. W sumie na długość 120 cm jest 13 takich kwadratów.

Uściski jesienne dla wszystkich zadrutowanych!


Komentarze

Popularne posty