Mozaika, czyli Beanie Mallow

Przeżywam ostatnio dziewiarski czas przełomów. Najpierw oswojenie brioszki, a teraz techniki mozaikowej i to zupełnie nieświadomie! Czapka wg projektu Ann Linderhjelm Beanie Mallow podziałała mi na wyobraźnię od pierwszego wejrzenia.



Chciałam koniecznie połączyć nasyconą fuksję, która została mi z projektu sweterka Fuksjowa Baśka z przemięciutką fioletową nitką Durable Cosy Fine. Wzór czapeczki Beanie Mallow aż sam się prosił, by wypróbować te dwa kolory. Uwiódł mnie od pierwszego wejrzenia.

Was też uwiedzie, bo nie dość, że jest darmowy, to w dodatku zupełnie łatwy. A najlepsza wiadomość jest taka, że na ten efekt WOW nie musicie pracować mozolnie przekładając niteczki! Nie musicie korzystać z żadnych naparstków dziewiarskich, by się nie splątały. Nie musicie się wiele wysilać. Wystarczy przerabiać na okrągło same prawe i pilnować wzoru!




Jakież było moje zaskoczenie, gdy po skończeniu czapki zorientowałam się, że oto po raz pierwszy robiłam coś techniką mozaikową, która dotychczas budząc moje "ochy, achy" pozostawała w sferze zarezerwowanej dla bardziej ode mnie wytrawnych dziewiarek. Oj, pokocham ci ja ją, pokocham!

Jest jeden błąd. Muszę się przyznać, że to recydywa. Jako, że to moja pierwsza mozaika nie przewidziałam, że się prawie wcale nie rozciągnie i robiłam ją na styk. A mam dużą łepetynę i powinnam była wziąć to pod uwagę. Nie chce mi się jej jednak pruć. Na razie pochodzę i będę nosić w sercu nadzieję, że nieco się jednak naciągnie.





Holenderska włóczka Durable Cosy Fine jest bardzo fine, bo w dotyku mięciutka i przerabianie jej to czysta przyjemność. Nie mechaci się i nie farbuje, mimo bardzo nasyconego koloru. Ma wspaniałą, ulubioną przeze mnie grubość na druty czy szydełka 4 mm - 4,5 mm. Myślę, by wypróbować ją w jakimś projekcie amigurumi, bo podejrzewam, że będzie idealna. Podobnie jak na ubranka dla dzieci. Firma Durable produkuje jeszcze jej starszą i grubszą siostrę - Cosy.

Durable Cosy Fine 


Skład:  58% bawełna, 42% poliakryl
Waga/Długość motka:  50g = ok. 105 metrów
Grubość włóczki: DK
Rozmiar drutów:  4 – 4,5 mm
Próbka:  10 x 10 cm = 16 o. x 22 rz.
Pranie:  można prać w pralce, maks. 30 stopni Celsjusza, nie wybielać, można prać chemicznie.
O tureckiej Baśce pisałam już w poście o Fuksjowej Baśce (link powyżej), więc się nie będę powtarzać.

A jak wyglądają Wasze doświadczenia z mozaikami? Układacie?



Komentarze

Popularne posty