Must-have tej wiosny

Z trzech kolorów włóczek Yarn and Colors Super Must-have powstała siatka - torba na szydełku, według wzoru, który robi furorę tej wiosny.




Bawełna merceryzowana w grubości chunky

Kiedyś bez wielkich sukcesów uganiałam się fizycznie i wirtualnie za grubą bawełną merceryzowaną do robótki na drutach. Oczywiście grubszych mieszanek bawełniano-akrylowych było nieco, ale czystej bawełny - nigdzie. Rozpoczynając współpracę z holenderskim producentem Yarn and Colors zwróciłam od razu uwagę na produkt Super Must-have i wiedziałam, że znajdzie się obowiązkowo w ofercie sklepu woolloop. Zarówno ze względu na wysoką jakość, ale i z powodu wyjątkowej grubości.

Super Must - have jest znacznie grubszą wersją Must-have. Można używać do niej drutów 6-7 mm. Siatkę, którą widzicie powyżej robiłam na akrylowym szydełku 5,5 mm KnitPro Trendz, bo mam tendencje do luźnego przerabiania robótek i ta wielkość okazała się w sam raz.

Skąd wzór na torbę na szydełku?

Nieco to trwało zanim znalazłam odpowiedni wzór. Z pomocą pospieszył wpis jednej z dziewiarek i blogerek, która takie siatki "produkuje" seryjnie, korzystając z video tutoriala... po hiszpańsku.

Niezrażona nieznajomością iberyjskiego języka zajrzałam i okazało się, że zrobiony jest tak dobrze i klarownie, że obejdzie się i bez hiszpańskiego.
Zresztą poniżej możecie sprawdzić na własne oczy:

DIY Szydełkowa torba na bazie kwadratu - wideo tutoriale

wersja hiszpańska, z kanału Handwork DIY, z której korzystałam
wersja polska Joli Mazurek, chwalona przez inne dziewiarki, ale sama jej jeszcze nie wypróbowałam.

Wybór kolorów

...był prosty. Miały być naturalne, pasować do letnich ciuszków i nie być jaskrawe. Ponadto, tak zachwycił mnie odcień 072 "Szkło" , że jasnym dla mnie było, że muszę go wykorzystać.


Zużyłam:
  • na spód i dół - jeden motek w odcieniu Glinka Super Must-have, którego nie mam teraz w sklepie. Ale z powodzeniem można go zastąpić nieco bardziej nasyconymi, jak 008 Teak czy 026 Satay.
  • na jasny pasek - ok. 1/4 motka 003 Ecru, ale podwójnej nitki Must-have
  • na górę, rączki i ozdobę - ok. 1/2 motka 072 Szkło Super Must-have

Chwościk

Brakowało mi jeszcze kropki nad "i", dlatego powstała ozdoba - zapięcie z frędzelkami. Po reakcjach na moim Facebooku widzę, że się podoba. Zdradzę Wam więc mały sekret...


Jako bazy użyłam... kółka od drewnianego karnisza, które obrobiłam włóczką ściegiem oczek ścisłych:-D

Co o tym sądzicie? Dobry patent?

Jeśli Was zainspirowałam i zrobicie podobną, koniecznie pokażcie, piszcie śmiało TUTAJ i chwalcie się w komentarzach!

Komentarze

  1. Piękne kolory wybrałaś, sama bym chętnie właśnie taki zestaw wykorzystała. A coraz bardziej mam ochotę na zrobienie takiej torby. Kropka nad "i" też idealna! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Twoja gotowa torba też wyszła bardzo piękna!!!

      Usuń
  2. Super torba, muszę coś też letniego wymyśleć na moje klamoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Serdecznie polecam ten model. Bardzo dobrze się sprawdza w użytkowaniu:-)

      Usuń
  3. bardzo ładna torba, zarówno kolorystycznie jak i pod względem wykonania :) czy uważasz że zwykła włóczka bawełniana też może być na ten projekt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję. Tak, oczywiście. Moja właśnie wykonana jest ze zwykłej włóczki bawełnianej 100% (merceryzowanej, czyli po prostu takiej o satynowym wyglądzie). Tyle, że dość grubej Yarn and Colors Super Must-have. Powstała z niej też torba bardzo podobna u innej blogerki, która wpisała się powyżej jako pierwsza. I też jest bardzo zadowolona.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty