Miauzra, czyli kotów nigdy dość

Widzieliście najnowszą kinową produkcję "Ninjago Movie"? Pewnie nie, więc nie zdradzę, jaką role odgrywa w nim Miauzra, bo zniweczę cały suspens filmu. W każdym razie to i każde inne miauczące wcielenie budzi nieodmiennie entuzjazm mojej latorośli. Nic więc dziwnego, że na druty wzięłam kolejny koci projekt.

Czapka z kotkami

Najpierw miała być tylko czapeczka z kotkiem, bo do wypróbowania miałam włóczkę skarpetkową znakomitej holenderskiej marki Durable i chciałam pobawić się moją ulubioną techniką shilouettes, łącząc ten interesujący biało-grafitowy melanż z czarną sylwetką kota. Potem okazało się, że jeden kot to za mało. A gdy trafiłam w internecie na cały szlaczek czworonogów, w dodatku prawdziwie po kociemu zindywidualizowanych, uznałam, że czapka mojego małego kocio-luba będzie dla nich właściwym miejscem.

Dziecięcy komplet robiony na drutach - czapka z kotami i chusta






Wzór kociego szlaczka domagał się czarnej nitki. A tu czerni w całych domowych zapasach jak na lekarstwo. Do prucia poszła więc w końcu stara ażurowa, bawełniana tunika, która z czasem rozciągnęła się, zamieniając w namiot. Bawełna okazała się odpowiedniej grubości i szybko trafiła nad garnek z parującą wodą. (Znacie ten trik?)

Skąd wzór

Wzór znalazłam przez Pinterest pod adresem:
https://i.pinimg.com/originals/8c/4a/7c/8c4a7c8f528944e4897ac41c9c7481ba.jpg i oryginalnie przeznaczony był na wyrób z koralików lub haft, ale uważam, że do dziergania nadaje się też idealnie. Nie wykorzystałam jedynie sylwetki kotka pierwszego z lewej, a kotek nr 2 od lewej (ten z kocim grzbietem) jest wykorzystany tylko raz, pozostałe dwa razy.


Czarne koty musiały mieć nad głową jeszcze jakiś czarny akcent, bo jednolite tło przy nich wydawałoby mi się zbyt mdłe. Użyłam prostego motywu zygzaków i jak mi się zdaje wyszło to czapeczce na dobre. Miało to być jeszcze zwieńczone pomponikiem, ale mały właściciel stwierdził, że tak jest pięknie i nie pragnie pomponika.

Dziergana czapka z kotami w tonacji szaro czarnej



Chustka - bandamka  do kompletu

Proces produkcji kociej czapeczki zakończył się w Szklarskiej Porębie na małym jesiennym wypadzie. Okazało się, że na przerobienie kłębuszków znajdzie się czas, gdy moi panowie odpoczywali w hotelowym pokoju po trudach śniadania, spaceru nad wodospad, zdobyciu zamku Chojnik lub popołudniowego pływania. I tak do czapeczki dołączyła chustka - bandamka. Ostatnie jej oczka przerobiłam dosłownie przed domem, gdy wjeżdżaliśmy w naszą ulicę, wracając z mini-wakacji.





Doświadczenia

Czapka wyszła bardzo męska. Chustka jeszcze bardziej, prawda? Szalenie podoba mi się to połączenie surowego wzoru z lekkim efektem ombre zagęszczających się pasków. A Wam? 

Wzór pasków jest w całości efektem mojej improwizacji. Model chustki zaczerpnęłam z wzoru Drops Raskal, który przerabia się w całości ściegiem francuskim, dodając oczka w każdym rzędzie.

Włóczka Durable jest miękka, bardzo dobrze skręcona, miła i ciepła i doskonale zachowuje się w praniu. Bardzo podoba mi się ten ciemny oplot. Zużyłam 50 g. Durable Norwool oraz bliżej nieokreśloną ilość czarnej polskiej bawełny. Przerabiałam na metalowych drutach Addi nr 3 (czapkę oczywiście na okrągło).

Włóczka: Durable Norwool (skarpetkowa)
Kolor: M004 biało-szary
długość / waga: 142 m / 50 g
Skład: 20% wełna, 55% akryl i 25% poliamid

  

Na zdjęciach widzicie, że nie mam jeszcze zbyt wielkiego doświadczenia we wrabianiu wzorów. Kocia "sierść" nie jest jednolicie czarna. Synek wielkodusznie twierdzi, że to nawet lepiej, bo kotki bywają w prążki, ale doświadczone dziewiarki już mi tak łatwo tych prześwitów nie wybaczą:-) Wynika to niewątpliwie po części z nieco różnych grubości włóczek, ale wychodzą też - co tu kryć - braki warsztatowe. Cóż, trzeba będzie poćwiczyć żakardy!




Komentarze

  1. Piękne są te koty. Dla mnie żakardy są obce, więc nie widzę żadnych niedociągnięć, jedynie zachwycam się. Mój syn też coś przebakuje o tej bajce, ale na razie wybiera się z klasą na ,, Pierwszą gwiazdkę".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bajkę polecam, bo sprawnie zrobiona i z czytelnym, pozytywnym przesłaniem. A my pewnie wybierzemy się teraz na "Pierwszą gwiazdkę" :-)

      Usuń
  2. Moja córa spojrzała mi przez ramię - i już zamówiła dla siebie... Przekonujesz odbiorcę :) Chyba mnie teraz czeka wrabianie kotków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, to wielka radość. Zobaczysz, z jaką dumą będzie nosiła. Radosnych Świąt Wam życzę!

      Usuń
  3. Czapka jest piękna. Bardzo ładny komplet. Młody człowiek świetnie w nim wygląda. Radosnych Świąt 🌲🎄🌲🎄

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, dziękuję. A co konkretnie Ci się podobało?:-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty