Kardigan nieoczywisty z Nakolen

O kardiganie z kokardą.

Sweterek nienowy, ale postanowilam go przedstawić, bo ma dość nietypową formę i jest jedynym na razie, jaki robiłam z włóczki Nakolen firmy Nako. 

kardigan Nakolen

Włóczka: Nako Nakolen
Skład: 50% wełna, 50% akryl
Waga/długość motka: 100g/210m
Druty zalecane wg producenta: 4-4,5
Druty wg mnie: 4,5, - 5,5

Pisałam już, że mam słabość do chabrów i kobaltów. To samo dotyczy całej gamy kolorów określanych mianem "morskich", czyli wszelkie odcienie pomiędzy niebieskim a zielenią. Zresztą w ogóle lubię kolory "pomiędzy", które trudno zdefiniować. Oczywiście pod warunkiem, że opis ich urody nie zamyka się w słowie "buras":-)

Właśnie dla koloru wybrałam ten Nakolen, nieco przymykając oko na skład. Włóczka jest bardzo sprężysta i nie blokuje się, co akurat w tym modelu nie jest najlepszą cechą. Ale cóż, w czasie, gdy powstawał nie miałam jeszcze pojęcia, co oznacza "blokowanie". 

Model z Sandy (a jakże!) wydał mi się ciekawy ze względu na nietypowe "zapięcie", okalającą plisę z "ryżu" i kołnierzyk. Pomyślałam, ze przyda się taki nieoczywisty kardigan. Robiłam na drutach nr 5,5 i zużyłam ok. 400 g włóczki. Wzory, jak widzicie, prościutkie, gładki prawy, gładki lewy - w trójkąty i perłowy (lub "ryż", jak ktoś głodny) na plisy.

kardigan Nakolen

kardigan Nakolen


Na zdjęciach poniżej widzicie eksperymenty z oświetleniem, bo dzień nie sprzyjał sesji w plenerze. Kolor jest w rzeczywistości nasycony.


sweter Nakolen

sweter żakiet Nakolen

Wydaje mi się, że taki fason lepiej sprawdziłby się z włóczki bawełnianej lub bawełniano-jakiejś jako letnia narzutka na sukienki . Sprężystość w mojej wełniano-akrylowej wersji nie jest zaletą, zwłaszcza, gdy wkładam sweterek do jakichś elegantszych spodni, czy klasycznych, biurowych spódnic i próbuję go przekonać, by zachowywał się godnie, jak np. model typu Chanel, a ten - skubany - za nic nie chce i fałduje się w pionowe pasy.

Włóczka Nakolen? Hmm.. na razie się zbytnio nie mechaci i ma bogatą gamę kolorystyczną, ale ze względu na skrzypienie i lekki błysk w najbliższym czasie po nią nie sięgnę.

Nako wypuścił tymczasem nowe wersje Nakolena: Dreams i Nakolen 5, ale jeszcze ich nie wypróbowałam.

A Wy? Macie jakieś doświadczenia z nimi?

Komentarze

  1. Sweterek super 👌. A nie zostały ci jakieś resztki włóczki? Zabrakło mi na rękawy swojego dzieła, w sklepach nie ma, podobno producent nie przestał produkować ten kolor 😭 A robótka leży...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty